Písmo Retroduktor je digitalizací písma ITC Akilines z roku 1970 designéra Akihiko Seki. Moje digitalizace se věnuje aplikaci optických efektů na digitalizovanou kostru střídáním šířky duktu v různé periodicitě. Kombinací těchto dvou elementů dochází k zajímavé souhře písma ještě dodnes úzce spojovaného s hudební produkcí, výjimečně specifickou vizuální komunikací sedmdesátých let a nadsazeného „op-artu“ přeneseného do typografické odnože. Právě tato doba přinášela velmi úzké spojení designu a typografie s hudbou a dalo by se říct, že Retroduktor je oslavou tohoto audiovizuálního spojení. I přes promyšlenou geometrickou konstrukci originálu, která mi v digitalizování a dokreslování opačných kombinací napomáhala, jsem narazil na pár překážek. S proměnou šířky duktu se mění i pozice spodní a horní dotažnice. To jsem musel kompenzovat pohybem dotažnic i znaků, které toto posunutí v původním designu nevyžadovaly. Celkové použití písma by ale nemělo končit v oblasti motion designu a animovaných nápisů. Je nakresleno tak, aby v jakýkoliv moment a pro jakoukoliv nastavenou kombinaci instancí vytvářelo smysluplný celek, který bude fungovat jako statické písmo a bude v kombinovaných variantách použitelný i pro tištěnou formu. Toho jsem dosáhnul hlavně počtem masterů, ze kterých je písmo tvořeno. V rámci digitalizace jsem také dokreslil další alternativní varianty některých znaků a rozšířenou sadu. Pohledem na variabilitu se téměř zdá, že písmo Aki Lines na tento formát celou tu dobu čekalo a po 48 letech se konečně také dočkalo.